Käyttöehdot ja toimitusehdot

Keskustelupakka.fi-sivuston ja verkkokaupan tilaus-, toimitus- ja käyttöehdot

Täältä löydät kootusti Dragonfly Finland Oy (2896100-6)) hallinnoiman Keskustelupakka.fi-sivuston ja verkkokaupan tilaus-, toimitus- ja käyttöehdot.

Palvelun käyttöehdot on julkaistu 22.8.2022
Palvelun käyttöehtoja on muokattu 20.6.2022

Yhteydenotot ja vastaamisaika

Voit katsoa vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin (UKK) täältä.

Mikäli haluat olla yhteydessä meihin, lähetä meille sähköposti osoitteeseen moi@keskustelupakka.fi. Vastaamme sähköposteihin arkipäivisin (pois lukien arkipyhät) 48 tunnin sisällä viestin vastaanottamisesta. Viikonloppuna saapuneet viestit käsittelemme seuraavan kahden arkipäivän aikana.

Emme voi taata vastaavamme muulla tavoin lähetettyihin viesteihin (esim. yhteydenotot sosiaalisen median profiileissa, sosiaalisen median julkaisujen kommenteissa jne).

Tilausten maksaminen ja maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä verkkokaupassa. Tilausta ei toimiteta ennen suoritteen näkymistä. Verkkokauppa on Shopify-palvelun yhteydessä. Maksupalveluntarjoajina käytämme Shopify Paymentsia ja Paytrailia. Verkkokaupassa verkkomaksun voi suorittaa suomalaisten pankkipainikkeiden, kansainvälisten luottokorttien tai MobilePayn avulla.

Maksuvahvistus ja kuitti

Onnistuneen maksutapahtuman jälkeen asiakas saa tilauksestaan kuitin ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen. Mikäli kuittia ei löydy Saapuneet-kansiosta, varmistathan ettei kuitti ole päätynyt sähköpostin muihin kansioihin (esim. Roskaposti-kansio). Jos kuitti on kokonaan kateissa, voit pyytää uuden kuitin asiakaspalvelustamme: moi@keskustelupakka.fi.

Maksusuoritteen jälkeen tuote siirtyy käsiteltäväksi varastollemme. Tilausten käsittelyaika varastollamme on maksimissaan kolme arkipäivää.

Toimitusmaksut

Näissä toimitusehdoissa määritellyt toimitusmaksut koskevat ainoastaan Keskustelupakka.fi-verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Muissa kuin verkkokauppatilauksissa (esim. jälleenmyyjien tilaukset) sovelletaan muita sopimusehtoja.

Kirjeenä toimitettavien esineiden (esim. korttipelit) tilausten yleinen käsittely- ja toimitusmaksu on 1,90 € tuotetta kohden Manner-Suomen tilauksissa, riippumatta tilattavien tuotteiden määristä tai koosta.

Pakettina toimitettavien esineiden (esim. kirjat) tilausten yleinen käsittely- ja toimitusmaksu on 8,90 € tuotetta kohden, riippumatta tilattavien tuotteiden määristä ja koosta.

Toimitusmaksu voi poiketa yleisestä toimitus- ja käsittelymaksusta (esim. riippuen paketin koosta ja painosta, kampanjat) – tässä tapauksessa hinta ilmoitetaan aina tuotteen kohdalla erikseen verkkokaupassamme tai ostoskorissa ennen tilauksen maksamista.

Mikäli asiakas tilaa verkkokaupastamme suuremman erän tuotteita ja toivoo toimitusmaksujen tarkistusta (esim. suurten tilausmäärien mahduttaminen yhteen pakettiin erillisten kirjelähetysten sijasta), voi asiakas olla yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tekoa: moi@keskustelupakka.fi. Tiedustelu vaihtoehtoisesta toimitusmaksusta tai on tehtävä ennen tilauksen tekoa ja maksamista. Emme hyvitä toimitusmaksuja jälkikäteen, kun tilaus on ehditty käsitellä varastollamme.

Toimitusmaksut lisätään ostosten loppusummaan verkkokaupassa ennen maksutapahtumaa.

Jos haluat peruuttaa verkkokauppatilauksesi kuluttajasuojan peruuttamisoikeuden mukaisesti, huomaathan ettei tavaroiden kuljetusmaksut (ts. toimituskulut, postimaksut) kuulu peruuttamisoikeuden piiriin. Näin ollen emme hyvitä toimitusmaksuja palautuksen yhteydessä (kts. lisää palvelun käyttöehdoista kohdasta ”Esineiden peruutusoikeus ja palautusehdot”)

Verkkokaupassa voi olla hetkittäin käytössä alennuskoodeja, kampanjoita tai muita tarjouksia, joissa myönnämme alennusta toimituskuluista. Tällöin kampanjan ehdoista ilmoitetaan tuotteen kohdalla ennen maksutapahtumaa.

Tapahtumaliput, ladattavat tuotteet, videomateriaali ja muut elektroniset tuotteet toimitetaan ilman toimituskuluja.

Toimitusajat (suoraan varastosta myytävät tuotteet)

Näissä toimitusehdoissa määritellyt toimitusajat koskevat ainoastaan Keskustelupakka.fi-verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Muissa kuin verkkokauppatilauksissa (esim. jälleenmyyjien tilaukset) sovelletaan muita sopimusehtoja.

Yleiset toimitusaika-arviot Manner-Suomen lähetyksille (tiivistetysti) suoraan varastoltamme lähteville tuotteille:

  • Kirjelähetyksen toimitusaika n. 5-8 arkipäivää (käsittelyaika varastollamme 1-3 arkipäivää + Postin toimitusaika 4-5 arkipäivää)
  • Pakettien toimitusaika n. 1-6 arkipäivää (käsittelyaika varastollamme 1-3 arkipäivää + Postin toimitusaika 1-3 arkipäivää)

Tuotteen siirtyessä varastoltamme kuljetettavaksi Postille, vastaa Posti toimituksesta ja toimitusajoista omien ehtojensa mukaisesti. Kirjeiden toimitusaika Postilla on noin 4-5 arkipäivää. Paketeissa Postin toimitusaika on noin 1-3 arkipäivää. Tilausten käsittelyajat yrityksemme varastolla (maksimissaan kolme arkipäivää) ei sisälly Postin kuljetusaika-arvioihin. Ajankohtaisimmat tiedot kirjeiden ja pakettien lähetysajoista löydät Postin sivuilta: https://www.posti.fi/ Lähetysten toimitusajat tarkastettu Postin sivuilta edellisen kerran 22.8.2022.

Pikatoimitus

Mikäli asiakas haluaa nopeamman toimituksen, voi asiakas tiedustella mahdollisuutta sellaiseen ennen tilauksen tekoa asiakaspalvelustamme: moi@keskustelupakka.fi. Pikatoimituksen onnistumisen on varmistettava aina etukäteen ennen verkkokauppatilauksen tekoa.

Nopeutetut lähetykset ovat erikseen veloitettavia lisäpalveluita, joista veloitamme asiakasta Postin lisäpalveluhinnaston mukaisesti + tilauksen nopeutettu käsittelymaksu (maks. 5 €/tilaus). Pikatoimituksen hintoihin lisätään alv 24 %. Vastaanotettuamme asiakkaan pikatoimitustiedustelun, pikatoimituksen onnistuminen, hinta ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan asiakkaalle etukäteen ennen tilauksen lähettämistä ja käsittelyä. Vastaamme sähköpostitiedusteluihin maks. 48 tunnin sisällä arkipäivisin sähköpostin vastaanottamisesta.

Poikkeavat toimitusajat (esim. ennakkomyynnissä olevat tuotteet)

Mikäli tuotteella on normaalista toimitusehdoistamme poikkeava toimitusaika (esim. tuotteiden ollessa myynnissä muualla kuin suoratoimituksena varastostamme, ennakkoon tilattavat tuotteet, ennakkomyyntituotteet, kampanjatuotteet, tilapäisesti loppu varastosta -tuotteet) tuotteen saatavuus ja tuotteen arvioitu toimitusaika ilmoitetaan verkkokaupassa tuotteen tuotetiedoissa.

Poikkeavista toimitusajoista, toimitusmaksuista ja muista kaupan ehdoista (esim. ennakkomyytävät tuotteet, varaston ollessa loppu) ilmoitetaan aina joko yksittäisen tuotteen kohdalla tai verkkokaupan etusivulla ennen tuotteen maksamista. Asiakas hyväksyy kaupan ehdot lisätessään tuotteen ostoskoriinsa ja maksaessaan tuotteen verkkokaupassa.

Sähköisesti ladattavien tuotteiden toimitus

Ladattavat tuotteet (ns. elektroniset ja sähköiset tuotteet) toimitetaan kahden arkipäivän kuluessa (pois lukien arkipyhät) tilaamisesta ja maksamisesta asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiin. Asiakas vastaa tilauksen yhteydessä antamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta, muutoin tuotetta ei voida toimittaa.

Toimitusongelmat ja toimituksen vastaanotto

Asiakas vastaa tilauksen yhteydessä antamiensa yhteystietojen (nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja osoite) oikeellisuudesta. Jos asiakas antaa virheellistä tai puutteellista tietoa tilausta tehdessään, ei tilausta voida välttämättä toimittaa ja tällöin asiakas vastaa tilauksen toimitus- ja jakeluvirheiden synnyttämistä lisäkustannuksista. Tällaisia lisäkustannuksia (virheellisten yhteystietojen antamisesta aiheutuvia) voivat olla esim. varastolta lähetetyn tuotteen hävikki, uusi tilalle lähetettävän tuotteen hinta, uudet toimitusmaksut ja tilauksen uudelleenkäsittelymaksu varastollamme.

Tehtyään tilauksen, asiakas vastaa tilauksen vastaanottamisesta toimitusehdoissa ilmoitettujen toimitusaika-arvioiden puitteissa (kirjelähetykset Manner-Suomessa n. 5-8 arkipäivää, paketit Manner-Suomessa n. 1-6 arkipäivää + Postin toimipisteen säilytysaika). Mikäli asiakas ei nouda lähetystä toimitusaika-arvioiden puitteissa ja lähetys palautuu varastollemme, vastaa asiakas tilauksen uudelleenkäsittelymaksusta ja lähetyksen uusista toimitusmaksuista. Tilauksen uudelleenkäsittelymaksu on 5 €, jonka lisäksi veloitamme tuotteen uudet lähetyskulut Postin hinnaston mukaisesti. Lähetyksen noutamatta jättäminen tai vastaanottamisesta kieltäytyminen eivät ole tuotteen palautus. Katso verkkokauppamme palautusehdot erikseen kaupan käyttöehdoista kohdasta “Vaihto- ja palautusoikeus”.

Mikäli tuotteen toimituksessa ilmenee toimituskumppanin aiheuttamia jakeluongelmia (esim. tuotteen toimitus viivästyy, lähetys hukkuu), ota tällöin yhteyttä toimitusehdoissa ilmoitettujen toimitusaika-arvioiden umpeuduttua seuraavana arkipäivänä (kirjelähetykset yhdeksäntenä arkipäivänä tilaamisesta, paketit seitsemäntenä arkipäivänä tilaamisesta) asiakapalveluumme moi@keskustelupakka.fi, niin teemme reklamaation paketin katoamisesta lähettäjänä Postille.

Mikäli tuote on vahingoittunut toimituskumppanin toimesta jakelussa (esim. tuote on rikkoutunut) on ilmoitus tehtävä ensisijaisesti paketin vastaanottajana tilauksen toimituskumppanille, eli Postille. Ilmoituksen vahingoittuneesta lähetyksestä voi tehdä täällä.

Joskus mekin teemme virheitä! Jos huomaat ettei lähetyksesi sisältö vastaa tilaustasi (esim. keräilyvirhe, väärä tuote), ota yhteyttä asiakaspalveluumme: moi@keskustelupakka.fi.

Alennukset

Verkokaupassa on satunnaisesti erilaisia alennuskampanjoita, kuten alennuskoodeja tai tarjouksia. Asiakas voi hyödyntää tilauksessaan kerrallaan vain yhtä alennuskoodia tai kampanjaa (ellei toisin mainita). Lisäalennuksia jo alennettuista tuotteista ei alennuskoodeilla anneta ilman erillistä mainintaa.

Esineiden tilauksen peruutusoikeus ja palautusehdot

Esineitä (esim. kirjat, pelit) tilatessa verkkokaupan asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, alkuperäisessä myyntipakkauksessa ja pakkaussuojassa (esim. peleissä muovikalvot päällä), käyttämätön ja ehjä – muutoin tilaaja vastaa tuotteen arvon alentumisesta. Asiakas maksaa tuotteiden palautuskustannukset (esim. postikulut).

Jos haluat peruuttaa verkkokauppatilauksesi kuluttajasuojan peruuttamisoikeuden mukaisesti, huomaathan ettei tavaroiden kuljetusmaksut (ts. toimituskulut) kuulu peruuttamisoikeuden piiriin. Näin ollen emme hyvitä toimitusmaksuja emmekä asiakkaan palautuksesta syntyviä postikuluja palautuksen yhteydessä – toisin sanoen asiakas vastaa tilauksen peruuttamisesta syntyneistä lähetyksen toimitus- ja palautuskuluista itse.

Jos haluat palauttaa tilaamasi tuotteen, ota yhteyttä meihin ensin sähköpostitse: moi@keskustelupakka.fi ja ilmoita palautettavan tuotteen nimi, tilauspäivä ja tilausnumero. Saat vastauksesi tarkemmat ohjeet palautukselle kahden arkipäivän (pois lukien arkipyhät) kuluessa (mm. varaston yhteystiedot, jonne tuotteen voi lähettää tarkastettavaksi). Kun tuote on palautunut varastollemme, tarkastamme sen myyntikuntoisuuden viiden arkipäivän sisällä saapumisesta. Kun olemme tarkastaneet tuotteen ja jos toteamme sen täyttävän palautuksen ehdot, palautamme tuotteen hinnan asiakkaan ilmoittamalle tilinumerolle viiden arkipäivän kuluessa.

Mikäli huomaamme tuotteen tarkastuksessa, ettei tuote ole myyntikelpoinen ja täytä palautuksen ehtoja, voi asiakas lunastaa tuotteen itselleen takaisin maksamalla tuotteelle tilauksen uudelleenkäsittelymaksun sekä uuden toimitusmaksun Postin hinnaston mukaisesti. Tilauksen uudelleenkäsittelymaksu on 5 €, jonka lisäksi veloitamme tuotteen uudet lähetyskulut Postin hinnaston mukaisesti. Tilauksen uudelleenkäsittelymaksu on maksettava ennen kuin lähetämme tuotteen/tuotteet uudelleen varastoltamme.

Mikäli asiakas ei lunasta tuotetta takaisin itselleen maksamalla uudelleenlähetyskuluja tai emme tavoita asiakasta (esim. ei vastaa yhteydenottoihin) on tuote silti edelleen asiakkaan omaistuutta – tällöin säilytämme asiakkaan tuotetta varastollamme maksimissaan 30 vuorokautta, jonka jälkeen tuhoamme tuotteen tai lahjoitamme sen hyväntekeväisyyteen.

Ladattavien tuotteiden peruutusoikeus

Ladattavilla tuotteilla (ns. elektronisilla tai sähköisillä tuotteilla) ei ole kaupan peruutusoikeutta.

Reklamaatiot ja muut ongelmatilanteet

Jos paketti on vioittunut postissa, tee reklamaatio Postiin. (kts. Lisää kaupan käyttöehdoista kohdasta: “Toimitusongelmat ja toimituksen vastaanotto”.) Jos tuote ei muuten vastaa tilaustasi (esim. olet saanut keräilyvirheen takia väärän tuotteen tai tuotteessa on virhe), ole yhteydessä asiakaspalveluumme viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta sähköpostilla: moi@keskustelupakka.fi.

Arvonlisävero

Kaikki tuotteet ja niiden myyntihinnat sisältävät verkkokaupassa arvonlisäveron. Kirjat 10 %, muut tuotteet yleisesti 24 %.

Henkilötietorekisteri ja tietosuoja

Vierailemalla verkkosivustollamme ja tilaamalla verkkokaupastamme hyväksyt sivustomme tietosuojakäytännöt. Esimerkiksi: tilauksen käsittelyä varten tietosi tallennetaan asiakasrekisteriimme, yhteystietojasi voidaan käyttää yhteydenpitoon (esim. kuitin lähettäminen sähköpostiin) ja yhteystietojasi voidaan käyttää tuotteen toimittamiseen. Voit lukea lisää verkkokauppamme ja nettisivujemme tietosuojakäytännöistä täältä.

Evästeet

Käytämme sivustollamme evästeitä. Näin pystymme palvelemaan sinua paremmin. Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka siirretään verkkosivustolta kiintolevyllesi tai selaimeesi, joka puolestaan voi tallentaa evästeen kiintolevyllesi. Evästeet kertovat sivustolla vierailun ajankohdan ja keston, sekä millä sivuilla kävit ja miltä sivustolta tulit sivustollemme. Voit poistaa evästeet omalta selaimeltasi selaimen asetuksista.

Sivustolla käyttämämme evästeet liittyvät sivuston toimivuuteen, markkinointiin ja analytiikkaan. Sinun ei ole pakko hyväksyä sivuston evästeitä, mutta mikäli päätät näin, emme mahdollisesti pysty takaamaan sivuston täyttä toimivuutta tai toimittamaan palvelujamme sinulle.

Voit lukea lisää sivustomme käyttämistä evästeitä tietosuojakäytännöistä kohdasta “Evästeet”.

Muutokset palvelun ehtoihin

Pidätämme oikeuden sopimusehtojen ja palvelun käyttöehtojen muutoksiin (sis. mm. hinnat, toimituskulut, toimitusehdot ja muut kaupan käyttöehdot). Viimeisin päivitysajankohta näkyy aina käyttöehtojen alussa ja muutokset astuvat aina välittömästi voimaan.

 

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta