Esineitä (esim. kirjat, pelit) tilatessa verkkokaupan asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, alkuperäisessä myyntipakkauksessa ja pakkaussuojassa (esim. peleissä muovikalvot päällä), käyttämätön ja ehjä – muutoin tilaaja vastaa tuotteen arvon alentumisesta. Asiakas maksaa tuotteiden palautuskustannukset (esim. postikulut).
Jos haluat peruuttaa verkkokauppatilauksesi kuluttajasuojan peruuttamisoikeuden mukaisesti, huomaathan ettei tavaroiden kuljetusmaksut (ts. toimituskulut) kuulu peruuttamisoikeuden piiriin. Näin ollen emme hyvitä toimitusmaksuja emmekä asiakkaan palautuksesta syntyviä postikuluja palautuksen yhteydessä – toisin sanoen asiakas vastaa tilauksen peruuttamisesta syntyneistä lähetyksen toimitus- ja palautuskuluista itse.
Jos haluat palauttaa tilaamasi tuotteen, ota yhteyttä meihin ensin sähköpostitse: moi@keskustelupakka.fi ja ilmoita palautettavan tuotteen nimi, tilauspäivä ja tilausnumero. Saat vastauksesi tarkemmat ohjeet palautukselle kahden arkipäivän, pois lukien arkipyhät, kuluessa (mm. varaston yhteystiedot, jonne tuotteen voi lähettää tarkastettavaksi).
Kun tuote on palautunut varastollemme, tarkastamme sen myyntikuntoisuuden viiden arkipäivän sisällä saapumisesta. Kun olemme tarkastaneet tuotteen ja jos toteamme sen täyttävän palautuksen ehdot, palautamme tuotteen hinnan asiakkaan ilmoittamalle tilinumerolle viiden arkipäivän kuluessa.
Mikäli huomaamme tuotteen tarkastuksessa, ettei tuote ole myyntikelpoinen ja täytä palautuksen ehtoja, voi asiakas lunastaa tuotteen itselleen takaisin maksamalla tuotteelle tilauksen uudelleenkäsittelymaksun sekä uuden toimitusmaksun Postin hinnaston mukaisesti. Tilauksen uudelleenkäsittelymaksu on 5 €, jonka lisäksi veloitamme tuotteen uudet lähetyskulut Postin hinnaston mukaisesti. Tilauksen uudelleenkäsittelymaksu on maksettava ennen kuin lähetämme tuotteen/tuotteet uudelleen varastoltamme.
Mikäli asiakas ei lunasta tuotetta takaisin itselleen maksamalla uudelleenlähetyskuluja tai emme tavoita asiakasta (esim. ei vastaa yhteydenottoihin) on tuote silti edelleen asiakkaan omaisuutta – tällöin säilytämme asiakkaan tuotetta varastollamme maksimissaan 30 vuorokautta, jonka jälkeen tuhoamme tuotteen tai lahjoitamme sen hyväntekeväisyyteen.